Camper-cestlavie.reismee.nl

Zomervakantie 2012

En toen begon onze zomervakantie................
Zaterdag 4 augustus zijn we vertrokken. De TT meteen maar op Bled (meer in Slovenie) gezet. Deze keer kozen we voor de autobahn en niet voor de toeristische route. Het rijden ging lekker en we zijn doorgereden tot kwart voor zeven. In Triefenstein am Main zijn we blijven staan voor de overnachting. Prima plek, voor de camping. En......mooi weer.
De volgende morgen zijn we om negen uur weer vertrokken. Zondag, geen vrachtverkeer dus we kunnen.......dus niet , doorrijden. Het grootste gedeelte van de dag stonden we in de file. Jeetje, wat een drukte.
Om vier uur hadden we het wel gezien en zijn op camping Staufeneck in Piding, vlak voor Salzburg, blijven staan.
Maandag 6 augustus verder richting Slovenie. Tegen de middag kwamen we aan in Lesce, camping Sobec. Niet meteen aan het meer van Bled maar wel heel dichtbij. We stonden wel aan een riviertje met soms weinig en soms veel stromend water. Bij de camping lag een meertje met helder water waarin we heerlijk konden zwemmen. Dinsdag zijn we op de fiets naar Bled gereden. De heenreis het meest bergopwaarts. Het was mogelijk om helemaal rond het meer te fietsen. (6km) Erg mooi. De terugtocht was een fluitje van een cent.
Woensdag zijn we doorgereden naar Kroatie.
Autocamp Opatija zijn we blijven staan. Geweldig uitzicht over de azuur blauwe zee!!! En even een paar (58!) treetjes naar beneden en we staan bijna in de Adriatische Zee. Het is hier heerlijk vertoeven ook al zijn de temperaturen verre van Hollands: 33 graden in de schaduw. Maar gelukkig is het niet drukkend zoals zo vaak in Nederland.
En vrijdag reden we weer verder naar Krk, een eiland voor de kust van Kroatie. Het was warm in de auto!!! Gelukkig kozen we een camping helemaal aan het eind van het eiland. (???) De brug van het vaste land naar het eiland was indrukwekkend. Het land op zich is erg droog. Af en toe had ik het gevoel in de Sahara te zijn beland.
Maar we vonden een plekje, tussen heel veel anderen en dan vooral Kroaten, Slovenen en Italianen. Echt zo'n gezellige camping waar de hele dag en iets rustiger, ook 's nachts, wat valt te horen en te zien. Maar ach, de zee is dichtbij en het water Azuurblauw en kraakhelder. We genieten.

Het is zondagmorgen. De koffiepot is voor de tweede keer gevuld en de wegenkaarten en campingboeken liggen op tafel. De zelfgebakken broodjes zijn al weer op en Linie heeft de theepot ook al leeg. Er moet nog even een wasje worden gedaan maar het is zo druk bij de kranen dat ik het maar even laat zitten. Wat gaan we doen en wanneer..........
Na enig overleg hebben we binnen het kwartier de boel opgeruimd en gaan we verder met de camper. Nou verder, nee we gaan terug. Richting Tjechie. De laatste foto tot nu toe geeft aan waar we zitten. Net over de grens van Kroatie naar Slovenie. Het plaatsje heeft de mooie naam Ptuj.

Vandaag, maandag, hebben we er een actief dagje van gemaakt. Linie stond al om half acht buiten, Jacob iets later. Na ons ontbijtje zijn we op de fiets gestapt en naar Ptuj gefietst. Erg leuk, oud stadje aan de rivier deDrava. We zijn eerst de berg op geklommen om een oud kasteel te zien. Daarna hebben we een fietsroute gereden. Hier noemen ze dat een Las. (in Duitsland heet dat een Lus en in Nederland Knooppuntenroutes) De zon scheen heerlijk en het was mooi fietsen door Slovenie. Aan het eind nog een paar boodschapjes gedaan en toen het Thermaal bad in. Heerlijk in het golfslagbad. Alsof we nog aan de Adriatische Kust zaten.
Het is nu half tien. Het eten is op, de koffie ook dus we pakken zo meteen maar iets anders te drinken endan RUMMIKUB.

Het is inmiddels vrijdagavond aan het Lipno meer in Tsjechie. Even nadenken wat we deze week allemaal hebben gedaan.|
Dinsdag hebben we nog een prachtige fietstocht gemaakt van ruim 20 km rond Ptuj. Mooie natuur, gezellige dorpjes/gehuchtjes, heuveltjes op en af en dan opeens 10 procent omhoog....... Nou, das zweten met 30 graden. We zijn maar gaan lopen die halve km. Maar daarna ging het ongeveer 5 km lang naar beneden met geweldige vergezichten. Onze hoogst gemeten snelheid was 49 km per uur, op de fiets wel te verstaan.
Terug op de camping maar meteen naar het golfslagbad om af te koelen.
Woensdag zijn we naar Tsjechie gereden. De reis ging goed tot vlak bij de camping. Daar vloog voor onze ogen een motorrijder achterop een auto. Hoewel het ernstig klonk had hij wsl (alleen maar) een knieblessure.
Gisteren zijn we naar Praag geweest. Geweldige stad met vele oude kathedralen en een rijke historie. Onzeleukegids Mirka heeft ons veel info gegeven die ik grotendeels al weer kwijt ben. Niettemin een geweldige dag.
Vandaag heerlijk gefietst. De fietsroutes zijn hier prachtig, veel mountainbikers, veel skeeleraars, zelfs achter de kinder- en wandelwagens. En met een veerpontje weer over het meer terug.
Vanmiddag nog even gezwommen. We genieten van de omgeving, van het mooie weer, van het eten en van het lezen. Op dit moment lees ik 'De vliegenvanger' van Ravelli. Prachtig!
Zeer wsl gaan we zondag verder richting Pekela.

Nog even een laatste up-date.

Zaterdag zijn we weer heerlijk op de fiets gestapt. We wilden!! naar Vissy Brod, een stadje ongeveer 25 km verderop. Het ging prima tot we op een pad door het bos kwamen met allermaal stenen. Lekke band. Consternatie maar gelukkig zijn we door een hele vriendelijke Tsjech geholpen. De lol was er flink af dus maar terug naar de camping.
Zondag zijn we op weg naar huis gegaan. En het was me een bloedje heet in de camper. Totaal gesloopt door de hitte kwamen we om drie uur aan op camping Katzenkopf in Sommerach am Main. De douche in de buurt voor afkoeling. Nog even lekker gegeten en maandag verder naar Pekela. De reis ging voorspoedig en om vier uur waren we weer thuis.

Het was wederom een vakantie om niet weer te vergeten.

liefs Jacob en Linie.

Ariena

Klinkt als een echte zomervakantie! Geniet er nog maar lekker van. Hier is het nog steeds geen topzomer.
Liefs! Ariena

christel.

heerlijk zo'n vakantie. geniet er lekker van

hele dikke knuffel.

jenny

de foto op fb ziet er ook schitterend uit geniet van het weer en de omgeving. liefs je zus

Jos, Leoni en Job

Mooi verhaal, jullie genieten goed zo te lezen! Veel plezier nog, liefs ons

jannie

ik heb weer genoten van jullie reisverhalen.
veel liefs
je zus jannie

willemien

Leuk leuk! Wanneer komen de Foto's? :D. Liefs en tot gauw!

Tjalda

Mooie foto's en een mooi reisverhaal.
Geniet ervan. Wij genieten mee.

Grietje

Leuk, zo even met jullie meegenieten!
Lfs WJ en G

Jacqueline

Hoi, hoi,

Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad. Geniet nog even na van alles! Liefs, Jacq.

Eefko

Dag sportievelingen. Al weer vroeg uit de veren zie ik.
Nog veel plezier vandaag en we zien jullie morgen wel weer in Pekela verschijnen.

Groetjes,