Camper-cestlavie.reismee.nl

lekker weg in eigen land.

Vandaag zijn we met de camper naar Dalfsen gereden. We staan op een boerencamping aan de Vecht.

Vanmiddag zijn we al lekker op de fiets even naar Dalfsen gereden. Ongeveer 16 km.

Daarna lekker bij de camper.

Het weer is erg wisselend. Heb al wel 4 keer gewisseld met buiten/binnen zitten.

Voor morgen en zondag beloofd het weer ons niet zo gunstig gezind te zijn maar ja, als echte nuchtere grunnigers 'zien we het wel'.

Jacob staat te koken en ik.....zit achter de lap.

O ja, nog even een nieuwtje, met grote vreugde hebben we vanmiddag onze nieuwe schotel opgezet en jawel, binnen 3 minuten hadden we beeld op onze nieuwe platte kleine 'OK' tv.

Dit is nog nooit voorgekomen. Ellende van 'alles lukt behalve beeld' is nu voorbij.

Heb ook mijn boek 'Een keukenmeiden roman' mee en rummy kub.

Het komt goed.

Inmiddels zijn we al weer thuis en is Jacob weer aan het werk. (ik heb vakantie en werk dus niet! vitrages gewassen, gras gemaaid, kamers schonen!!! maar ikwerk niet;-) )

Moet denken aan een kleuter die laatst zei:' Mijn mama zit niet op werk'

We hebben heerlijk kunnen fietsen in Dalfsen, Ommen en Dwingeloo.

Zaterdag hebben we een route via de knooppunten gereden rondom Ommen. Bij de VVV heeft Jacob nog een nieuwe zomerjas gescoord en hebben we een knooppunten boek van Nederland gekocht. Erg handig. Fietsen via knooppunten is zo leuk en erg handig.

Zondag een fietsroute gereden die door de Oranje commissie van Dalfsen was uitgezet. Mooie tocht met leuke bezienswaardigheden.Biologisch Varkensboertje, Kastelen,Bruggen, Zwevende kei enz.

Maandag zouden we van Camperplek moeten wisselen. Maar dan leek het ons beter om maar te verkassen. We kwamen terecht in Dwingeloo. Kleine camping: De bosrand. Erg netjes.

Op de fiets gestapt en na eerst even over de vrijmarkt te hebben gelopen zijn we onze zelf gekozen knooppunten route gaan volgen. De zon was volop aanwezig.

Het was een lange tocht maar een mooie omgeving. Helaas lukte het bijna niet om ergens even lekker te zitten. Geen theetuin, geen restaurants, niets. Maar gelukkig, bijna aan het eind, toen we al besloten hadden om dan in Dwingeloo maar een lekker pilsje te pakken, kwamen we toch nog een mooie theetuin tegen. En daar hebben we een lekker kopje thee/koffie met krentenwegge gedronken engegeten en later nog een echt boerenijsje. mmmmmmm

Met 150 km op de teller kwam er weer een eind aan deze mooie dagen.

Dinsdag morgen de boel weer netjes ingepakt en terug naar Pekel. Jacob moest om 13.00 uur weer beginnen.

Ine

Heel veel plezier en mooi weer.

Jos, Leoni & Job

He Opa & Oma,

Veel plezier aan de vecht, en super dat de schotel het doet! Scheelt veel ergernissen he! We hopen ook op lekker weer, dan zal dat hier ook wrs zo zijn.
Fijne daagjes, liefs ons.